12 augusti 2018

Första snön

Besökte idag Nääs Fabriker: det senaste stjärnskottet på en totalt gentrifierad och förmörkad himmel av självgodhet. Frukost med våfflor och toast på caféet, sedan konstvandring runt fabriken. Ljudkonst. Habila installationer. Knut hade det gött. Tror han gillar konst. Och att komma ut, andas lite nytt. Se annat än stugan. 

Han har min rastlöshet i kroppen,  redan innan 2 månader. 

Lyssnar på Winnerbäck; Kedjebrev och Jag är hos dig igen. Tror han har blivit kristen. Han lever Lundells dröm. Sticker emellan med Gyllene Tider. Skrev en krönika om dem till hymn, jag ligger tre veckor före med texterna där. Vesna: tror du du hinner en/vecka? Nu skriver hon ÄR DU GALEN? 

Men jag kan ändå inte sova, så jag kan lika gärna skriva. 

Ska måla resten av soffan och lyssna på Ossler. Grön blir den; som jorden alltså Tellus, innan vi människor våldtog den i röven. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress