16 augusti 2018

Händer

Jag fattar allvarligt talat inte vad som händer med det här landet. 

Demokraterna är bedömt största parti i GBG inför valet. Ett kompisgäng med avhoppare från andra partier. Ett göteborgskt Donald Trump-parti som lovar allt till alla. Man skäms. Har dock inget som helst hopp för GBG ändå; var och hälsade på Emil igår i linnestan, helt fruktansvärt. Krogmänniskor. Ett vimmel. Blev helt illamående. Fulla svin i jeans. Värme. Svett. Körde fel på hemvägen och hamnade vid övre husargatan. Total ångest. Ut ur infernot bara för fan. Ut på e tjugan. Åt helvete med den stinkande dypölen. Låt den brinna i sin egen populism. Låt den explodera i misär. Jag ska aldrig se åt skiten igen. 

Helena tycker jag är helt fast i mobilen. Jag fattar inte vad som händer med landet - jag måste ta reda på det. Bla via mobilen. 

Har hittat ett våldsamt fint gammalt kvarnhus utanför Osby precis vid Helge å egen brygga för 1,7 mill. Helena vill inte flytta dit men jag hade kunnat tänka mig. 

Vad fan är det som händer. Med mig med oss med allting. Världen. Jag förstår den inte alls. Blir vansinnig när jag ser nyheterna. Slutar med att jag skriker åt skärmen. Idioter allihop. 

Idag gick vi längs sävelången till Nääs slottscafé och tog 2 brygg, sen gick vi tillbaka. Skog och villaområden. Lånade 4 böcker på Floda bibliotek. Två Lundell. Började på Kyssen imorse, aldrig läst tidigare. Verkar hysterisk. Gamla goda Beat Lundell. 

På kvällen nu målade vi utemöbler och vindskivan mot skogen. Vädret kvavt och oklart. Kom färg på hängrännan. 

Som sagt vad fan är det som händer
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress