30 oktober 2008

Jag lider

Allmänt

Har suttit och lidit i olika former idag. Led mig igenom 60 sidor Strindberg innan jag fick nog, eller rättare sagt hade jag fått nog långt tidigare - men hade jag fortsatt nu hade jag inom kort eldat upp boken. Okej att den beskriver ett gäng vänsterflummare som verkar rätt sympatiska och hankar sig fram som konstnärer och poeter, men den är tidvis extremt tråkig.

Så jag bytte inriktning. Led fram resten av texten om Afrikaresan istället. Gillar inte att ha många saker på gång samtidigt. Nu blev denna färdig och den blev bra. Jag fick den klassiska "detta-blir-riktigt-bra-känslan" - blev helt upphetsad och satt och stirrade på skärmen i extas medans fingrarna dansade av sig själva över tangentbordet. Jag älskar verkligen att skriva. 

Dock finns en baksida. Jag har förskräckligt ont i handen nu. Isabel trodde det rörde sig om den klassiska Blogg-handen. Helt stel och krampig och svampig. Får nog lägga ner detta på obestämd tid för såhär kan jag inte ha det. Är det inte nacken så är det det ena eller det tredje och korven den har två. 

Det blir väl nån mysig platta på låg volym istället. I tre veckor framöver. 

Kyss.    
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress