hej nu är jag igång igen! jag har ju flyttat och det ena och det tredje. det är sjukt vad tiden går! snart har man barnbarn och en gammal hund som har "hängt med ett tag men vi har inte hjärta att avliva den" typ. i alla fall, sommaren har kommit men nu tror jag visst den försvann. annars är ju juli sommarmånaden nummero 1, filosoferade jag och eva där vi satt på restaurangen vid mariaplan hon åt pizza och jag smygåt lite på kanterna och jag tänkte såhär vill jag leva typ så har ska livet va ba käka ute leva bohemeriet och dra in cash via ett roligt jobb! yess yass yesssss hrrrrrrmmmmm!!!!!

alltså anledningen till att juli är sommarmånaden nr 1 är att den är sommar från början till slut. jag menar i början av juni är det ju typ fortfarande vår och i slutet av augusti smyger hösten in runt knutan men juli är bara sommar sommar all the way! men det finns ju inga vädergarantier varnade eva. bra att veta!

alltså idag jag ska berätta om min dag idag (mellanöstern-brytning). idag var jag ledig vilket i sig är en ganska bra förutsättning för en lyckad dag i samklang med naturen och kosmos. när man dessutom får besök av två vänner (madde & david) redan innan klockan femton måste dagen klassas som en formidabel succé. vi bakade paj baserad på spenat och soltorkad tomat för det är sånt man gör när man vuxit upp och blivit självständig. jag sparade lite till en matlåda såklart. det kan inte bara vara carpe diem hela jeffla tiden! FY! sen åt vi den osv osv osv sen drog david för han skulle gå bredvid på nåt demensboende. "gå bredvid" - lustigt uttryck. det är ju det vissa gör hela sin arbetskarriär typ. och i kongo var det "gå bredvid" som var definitionen på arbete såg det ut som. men man har ju olika sätt att styra ett samhälle på, se bara på grekland liksom. korruption, krig & elände! är det bara jag, eller flummar jag ut olovligt mycket nu?

jag cyklade till gamlestaden och tillbaka också. och sen drog jag till slottis med madde och degade ihop i en svettig hög. 

ett problem: det finns ett triumfglass-café i våra krokar. jag har lagt 60 spänn på glass idag. inte poetiskt alls. kort njutning. molnen drar in över själen och staden. 

åt förresten veganfrulle med resterna från klaras visit i vår enkla boning. rismjölk och soyghurt. flummigt men delikat! fem fyrar av fem möjliga. 

jag är helt spattig. ska snart till david och höja sadeln på min cykel. varför åker jag till david för det? ingen vet men han har en bra skiftnyckel. sture alléns dansorkester spelar på café marmelad precis just nu. jag hör genom fönstret. usch och tvi vale vad värdelöst. tänk att jag slösade bort flera år av mitt liv på den jävla reggaesörjan. om jag inte hade gjort den blundern - var hade jag varit idag då!?  

allt är så fint och bra. jag bor i majorna. det gör inte alex fucking schulman. hur stavas han ens? föredetting.

säger så.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress