Läste ut Vädermannen imorse, antagligen därför jag blivit besatt av väder. Tyckte den var bra, en av de bättre Lundell jag läst.
Ranking Lundell sommaren 2018:
1. Vädermannen. En habil historia full av självhat. Berättelsen går lika långsamt som lågtrycken.
2. Vinter i paradiset. On the road-Lundell at his finest. Burdus bok full av bohemiska tokerier. Relaterar mycket till problemen med huset/avloppet. Inte lika mycket till de vilda spritfesterna.
3. Friheten. Bara halvt utläst, visserligen läst en gång innan för ett par år sedan. En snacksalig tegelsten på några miljoner sidor full av bisarra utlåtanden om samtiden 97-98. Den klarar man sig utan helt klart, samtidigt som den på något sätt
förstås är nödvändig, inte minst för att förstå gubben Lundell på ett djupare plan.
Hittade död ekorre i kanten mot skogen. Såg helt oskadad ut, bara död. Svält? Hemskt. Nu har två korrar dött på vår tomt.
I helgen ska vi gräva dränering och ikväll fira Emil 22 år.