9 augusti 2018

Ett krus för oss

Tidigt 2015 
En jävlig krunegårdvinter 
När mitt folkhemskök ruttnade bort
Satt jag bara hos Rickard 
Med en bibba glögg 
Och saknade min 
Prinsessa 
Dag efter dag satt jag där 
Vid tv:n 
Med en bibba glögg 
Rickard kom ner ibland 
Vände snabbt upp 
På nätterna jobbade jag 
Åkte femman in till nordstan 
Och tog mig bort till gårda 
Regnet i ansiktet 
Nån kväll var 
Jag och Emma på 
Restaurang 
Kass mat och stämning 
Sprang hem genom Haga 
Grät och ville 
Se staden uppifrån 
Se hur värdelös den var
Hur ogudaktig 
Och bortkommen
Fruktansvärda Göteborg 
En gyttjepöl
Men 
Det är som franska trion 
Sjunger 
"När man är på botten 
Är allting vackert" 
Och När kommer min prinsessa åter 
Jag vill klä av henne 
Vi kan explodera över taken 
Som klichéer 
Men på gyllene Prag finns alltid 
Ett krus för oss 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress